تعهد و پایبندی به تکلیف، مهترین درس شهدا برای جامعه است
نوشته شده توسط : علیرضا


مشاور عالی فرمانده کل ارتش :

تعهد و پایبندی به تکلیف، مهترین درس شهدا برای جامعه است

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با تاکید بر تحقیق و مطالعه در سیره و روش زندگی شهیدان، تعهد و پایبندی به تکلیف و وظیفه را مهمترین درس شهدا برای آحاد جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی در «هشتمین یادواره شهیدان مشق عشق» که در بوستان آذر شهرستان قم برگزار شد، با اشاره به حضور همه جانبه بسیج در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی تصریح کرد: بسیج در تهاجم همه جانبه دشمن پا در رکاب دارد.

وی افزود: این نیروی مقاوم انقلابی هم شرایط را درست تشخیص می دهد و هم به طور صحیح طراحی و برنامه ریزی نموده و هم جانانه آن را اجرا کرده و مردانه ایستادگی می کند.

امیر خرم طوسی در بخش دیگری از سخنان خود، هشت سال جنگ تحمیلی را دوران مشق و ممارست عشق ورزی با خدا برشمرد و تصریح کرد: شهدا برای رسیدن به مقام الهی به تمامی مقام های دنیوی پشت پا زدند،

وی شهید چمران را نمونه بارز این افراد ذکر کرد و افزود: این شهید با بالاترین رتبه از یکی از مهمترین دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل شد، به نحوی که بسیاری از شرکت های مطرح خارجی که پی به تخصص و مهارت های علمی آن برده بودند، برای جذب این دانشمند بزرگ با او حاضر به انعقاد قرارداد شدند و با وجود این که دانشمندان حساسیت و علاقه زیادی به مراکز تحقیقاتی و ارتقای درجه علمی خود دارند، ولی او همه این ها را فدای حضور خود در میدان نبرد کرد.

امیر خرم طوسی در ادامه با بیان این که شهر مقدس قم با بیش از 6 هزار شهید جایگاه بالایی در کشور دارد و در خصوص شهدای مدافع حرم نیز به نسبت جمعیت جزو نخستین استان ها محسوب می شود، گفت: قم از قدیم دیار مشق عشق بوده است.

وی با یادآوری یاد و خاطره سرلشکر محمد فراشاهی از نخستین شهیدان ارتش جمهوری اسلامی افزود: این فرمانده غیور در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب در حالی که به صورت داوطلبانه در پادگان صفر یک تهران مشغول به خدمت بود، با شروع درگیری های ضد انقلاب در کردستان، اجازه گرفت تا به این منطقه برود و به عنوان فرمانده گردان تیپ 2 لشکر 28 جانانه جنگید و سرانجام به دست منافقان و ایادی دشمن به شهادت رسید.

وی سپهبد ولی الله قرنی را نیز از شهیدان این استان و اولین شهید ترور توسط گروهک تروریستی فرقان دانست و گفت: این شهید که نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب به شمار می آید، در دوران حکومت پهلوی با وجود این که یکی از درجه داران ارتش شاهنشاهی بود، به جرم همراهی با مردم و انقلابیون و تلاش برای سرنگونی شاه تا زمان پیروزی انقلاب در زندان به سر برد.

گفتنی است این یادواره به همت پایگاه بسیج شهدای آذر حوزه مقاومت شهید ورزنده و با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناحیه مقاومت امام حسین(ع) این استان برگزار شد.





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 6 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: